Jumat, 15 Juni 2018

BELAJAR MAIN LAGU DI PIANO DALAM 5 MINIT

BELAJAR MAIN LAGU DI PIANO DALAM 5 MINIT - bukankah cantik kalau kamu boleh menglisankan emosi serta jiwa perihalus kamu melantasi muzik. tetetapi kamu memiliki satu problem iaitu tidak tahu ber alat muzik. jadi terhadapnya post kali ini penulis akan beri tutorial buat belajar piano semetode basic.objektif post ini merupakan agar kamu bisa buat mekan lagu dengan piano sesudah kamu habis membaca post ini.

baiklah mula-mula sekali kamu butuh tahu basik key di piano. lihat gambar di bawah ini:

Cara Belajar Piano Untuk Pemula

Cara Belajar Piano Untuk Pemula

piano biharapakahn terdiri dari 88 key tetetapi organ memiliki key yang lebih sedikit, adanya yang memiliki 76, adanya yang 42, hatta 12 key sekalipun adanya.tetetapi meskipun sejumlah mana key di piano tersebut basicnya merupakan cuma 12 key iaitu c, c# (c sharp)/db (d flat), d, d#/eb, e, f, f#/gb, g, g#/ab, a, a#/bb, serta b. not seterusnya akan kembali keterhadapnya c tetetapi c bernadanya yang lebih tinggi.lihat gambar di bawah. jadi metode beliah buat mengenal not-not di piano merupakan dengan menatap not hitamnya. kalau kamu menatap 2 not hitam tidak jauh, tersebutkan not lebih awal merupakan c (lihat gambar), kalau kamu menatap 3 not hitam tidak jauh tersebutkan not sebelum not hitam yang pertama merupakan f.

Cara Belajar Piano Untuk Pemula

ok kini mari belajar wacana harapakahns pembinaan kord di piano. keseringan lagu mengfungsikan kombinasi kord major serta minor.kesilapakahn utama bagi keseringan orang yang baru belajar piano atau gitar adanyalah mereka menghafal kord tetetapi tidak tahu harapakahns membina kord. jadi bermacam-macam kord yang butuh dihafal tetetapi kalau kamu tahu harapakahns pembinaan kord, kamu boleh ber kord apakah sekalipun dengan tidak butuh menghafalnya,

ok apakah itu kord? kord adanyalah kombinasi 3 not yang dikan semetode serentidak. semetode harapakahnsnya adanya 2 jenis kord yang selantas dikan iaitu major serta minor. di piano  kord selantasnya dikan dengan jari tangan 1,3 serta 5.lihat gambar diangkuth.
Cara Belajar Piano Untuk Pemula
jadi buat membina kord jari tangan kanan no 1  letidakkan di not kord tersebut. misalnya kalau kamu mahu membina kord c major, letidakkan jari tangan 1 di not c. lihat gambar di bawah:

Cara Belajar Piano Untuk Pemula

jadi formula buat membina kord major merupakan '4-3'. apakah itu? itu merupakan jminuman beralkohol antara not.cuba lihat misal diatas. buat c major , not e jminuman beralkoholnya merupakan 4 not dari c serta not g jminuman beralkoholnya 3 not dari e. jadi jari tangan 1 terhadapnya c, jari tangan 3 terhadapnya e, serta jari tangan 5 terhadapnya g.

ok kini kamu pula cuba. cuba bina kord f major. fungsikan formula di atas... kamu berjaya membina kord tersebut? sila periksa dengan gambar di bawah setaradanya kamu betul atau tidak.

BELAJAR MAIN LAGU DI PIANO DALAM 5 MINIT

jadi mengfungsikan formula yang setara, jari tangan pertama di f, 4 not dari f iaitu a di jari tangan ketiga,serta 3 not dari a iaitu c di jari tangan kelima.

ok kini mari kita belajar membina kord minor pula. formula buat membina kord minor adanyalah '3-4'. cuba lihat misal c minor diangkuth:

BELAJAR MAIN LAGU DI PIANO DALAM 5 MINIT

mirip yang kamu lihat dalam gambar diatas, jari tangan pertama di c, 3 not dari c iaitu eb di jari tangan 3 serta 4 not dari eb iaitu g di jari tangan 5. ok kini kamu sudah mengenali harapakahns-harapakahnsnya, kini kamu idap lsayakan practikalnya. diangkuth ini adanya kord bagi lagu sonata demam isu salju nyanyian hazami. jadi kamu boleh cuba mekan lagu ini di piano. kamu tiadanya piano? kamu boleh cuba mekan piano flash yang terposisinya di akhir post ini, bisa jadi feelnya tidak setara mirip mekan piano biharapakahn tetapi at least kamu boleh mempraktekkan pembinaan kord yang kamu baru belajar ini. selsangat mencuba.

perhatian: berikut merupakan singkat bagi kord yang selantas ditulis di dalam buku kord
misal: c major ditulis sebagai c sahaja
          : c minor ditulis sebagai cm

Tidak ada komentar:

Posting Komentar